خریدار تلویزیون ال سی دی و ال ای دی :

خریدار تلویزیون LCD و LED :

آیا در حال اسباب کشی به شهر دیگری هستید و یا قصد دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید؟ آیا شما در حال تحصیل در دانشگا ه شهر دیگری هستید؟ شما در هر یک از شرایط ذکر شده که قرار داشته باشید نیاز به فروش لوازم دست دوم و یا حتی خرید چنین لوازمی دارید. خریدار تلویزیون ال سی دی و ال ای دی دست دوم نیز می تواند جزو این لوازم باشد.

خریدار تلویزیون ال سی دی ، خریدار تلویزیون ال ای دی
خریدار تلویزیون lcd ، خریدار تلویزیون led خراب و سالم در تهران و کرج

ممکن است با دیدن مدل های جدید تلویزیون در ویترین مغازه ها ، به فکر تعویض و یا ارتقاء تلویزیون خود باشید. در این صورت به دنبال خریدار تلویزیون قدیمی خود خواهید بود. البته عکس این مطلب هم ممکن است اتفاق بیفتد و برای باغ، ویلا و … به دنبال تلویزیون کارکرده باشید که در این صورت شما خود خریدار تلویزیون دست دوم محسوب می گردید.

برخی از فروشگاه ها خرید و فروش لوازم کارکرده و دست دوم را انجام می دهند که از آن جمله می توان به سمساری ها اشاره نمود. اما همیشه چنین خریدهایی با چند سوال اساسی همراه است؛ چه نوع تلویزیونی برای خرید بهتر است؟ ال ای دی بهتر است یا ال سی دی؟ اصلا تفاوت این دو مدل در چیست؟ با ما همراه باشید.

خرید تلویزیون دست دوم ( lcd و led ) 

در واقع خریدار تلویزیون قدیمی کار پر ریسکی را انجام می دهد. برای این منظور نباید هر تلویزیونی را خریداری نمایید. بهتر است خرید خود را به بعد از تحقیق و بررسی کامل در مورد مدل مورد نظرتان موکول کنید. داشتن اطلاعات موردنیاز و انتخابی آگاهانه می تواند ریسک این خرید را کاهش دهد. در بین تلویزیون های نسل جدید دو نوع ال سی دی و ال ای دی به چشم می خورند که برای انتخاب ، لازم است در مورد هر یک اطلاعات لازم را به دست بیاورید. البته این موضوع هیچ ربطی به خرید نو و یا دست دوم آنها ندارد.

تلویزیون ال ای دی و ال سی دی و تفاوت آنها

در حقیقت تلویزیون ال ای دی را می توان نوع خاصی از تلویزیون های ال سی دی محسوب نمود. در مدل ال ای دی ، از صفحه نمایشی از جنس کریستال مایع استفاده شده است که می تواند محل نمایش نور را بر روی صفحه کنترل نماید. اگر به این موضوع دقیق تر شویم دو ورق مواد که دارای قطب های متفاوتی هستند در تلویزیون ال ای دی به کار رفته که مابین آنها از یک محلول کریستال مایع استفاده شده است.

مکانیسم کار تلویزیون های ال ای دی به این صورت است که عبور جریان الکتریکی از مایع ، موجب هم تراز شدن کریستال ها شده و امکان عبور نور از آن فراهم می شود. برای ساخت تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی از تکنولوژی ال سی دی استفاده شده است. آیا می توانید به تفاوت اصلی این دو مدل اشاره کنید؟

در تلویزیون های ال سی دی که قدیمی تر هستند به منظور تامین روشنایی از لامپ های کاتد سرد فلورسنت استفاده می شد. اما تلویزیون های ال ای دی که جدیدتر هستند مجهز به دیودهای کوچکتری برای روشنایی صفحه هستند که کارایی بیشتری نیز دارند. به دلیل ارجحیت ای ن فناوری، اکنون دیگر برای ساخت همه تلویزیون های ال سی دی از چراغ هایی با فناوری ال ای دی استفاده می گردد.

خریدار ال ای دی خراب ، خریدار ال سی دی خراب

نکات مهم برای خرید تلویزیون ال سی دی و ال ای دی کارکرده

–     آشنایی قبلی با فروشنده: بهتر است از فروشنده ای خرید کنید که با وی آشنایی قبلی داشته باشید. البته منظور از آشنایی، داشتن خویشاوندی و یا صمیمیت نیست و اگر بتوانید ارتباط خوبی با وی برقرار کنید کافی است. در این صورت می توانید در مورد تلویزیون اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

–     خرید از فروشنده اصلی: اگر بتوانید تلویزیون دست دوم را مستقیما از فروشنده اصلی ، بخرید مسلما بهتر خواهد بود؛ زیرا راحت تر می توانید در مورد تلویزیون اطلاعات بیشتری کسب کنید.

–     تست خرابی: برای تست خراب ی تلویزیون لازم است آن را در دو مرحله تست و مورد بررسی قرار دهید: یکبار در حالت خاموش و بار دیگر در حالت روشن

–     بررسی در حالت خاموش: در حالتی که تلویزیون خاموش است تمام بدنه آن و در حالت کلی ظاهر فیزیکی تلویزیون را با دقت بررسی کنید. سعی کنید به همه قسمت ها از قبیل صفحه نمایشگر، قاب اطراف آن و پنل پشتی توجه کنید و موردی را از قلم نیاندازید. هر گونه جای شکستگی، ترک خوردگی، ضربه، خراش و یا هر علامت دیگری می تواند علاوه بر تاثیر ظاهری، بر کارکرد دستگاه نیز تاثیر منفی بگذارد. در نهایت باید پورت ها را تست کنید تا برای ارتباط لوازم جانبی با تلویزیون مشکلی نداشته باشید.

–     بررسی در حالت روشن: اگر در بررسی حالت خاموش مورد غیرعادی نیافتید نوبت به تست کیفیت تصویر می رسد. برای این منظور باید تلویزیون را روشن کرده و صفحه نمایشگر آن را با دقت بسنجید. در این مرحله باید توجه خود را بیشتر معطوف پیکسل سوخته نمایید. پیکسل سوخته ایراد بزرگی است که در صورت وجود تعداد زیادی از آنها، با دردسر مواجه خواهید شد. این مشکل می تواند وضوح تصویر را کاهش دهد.

–     بررسی صدای پخش شده: صدای تلویزیون را کم و زیاد کنید و در هر دو حالت وضوح صدا را بررسی کنید.

–     بررسی قابلیت ها و امکانات موجود در تلویزیون در تولید تلویزیون ها برای هر مدل امکانات خاصی در نظر گرفته شده است که لازم است کارایی صحیح این قابلیت ها بررسی گردد.

–     توجه به کنتراست صفحه نمایش

–     بررسی وضوح تصویر و یا رزولوشن

–     بررسی و تست وای فای در صورت وجود این قابلیت در بیشتر مدل های امروزی وجود دارد.

–     و …

کلام پایانی

در این مقاله در مورد خرید و فروش تلویزیون ال سی دی و ال ای دی دست دوم و نکات مربوط به آن صحبت کردیم. باز تاکید می کنیم که برای خرید تلویزیون دست دوم باید نهایت دقت را در انتخاب خود داشته باشید . البته لازم به ذکر است که افرادی نیز خریدار تلویزیون شکسته، پنل شکسته تلویزیون و … هستند. به عبارتی برخی از این قبیل افراد اقدام به خرید تلویزیون دست دوم خراب نموده و آنها را با عنوان ضایعات جمع آوری می کنند   .

 

  

 

فهرست
مشاوره در واتساپ؟
با ما تماس بگیرید